Tutkimusesittely 3 minuutissa – tule kannustamaan suosikkisi voittoon 3MT-kisassa

05.03.2021

Kolme minuuttia aikaa kertoa tutkimuksen ydinkohdat mahdollisimman mukaansatempaavalla tavalla. Queenslandin yliopiston kehittämä 3MT-kilpailu haastaa 10 Turun yliopiston tohtorikoulutettavaa panemaan parastaan. Tule seuraamaan zoom-yhteyden kautta kilpailua keskiviikkona 17.3. kello 12.00–14.00 ja äänestä suosikkisi voittoon.

Aiemmista vuosista poiketen tapahtuma järjestetään zoomissa webinaarina. Yleisö näkee samaan aikaan sekä esiintyjän että hänen diansa, joka kiteyttää kolmen minuutin puheenvuoron. Esitysten päätyttyä yleisö pääsee valitsemaan oman suosikkinsa äänestämällä.

• Minna Laukkavirta — Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): Patient injuries in vascular surgery
  • Nasrin Shahedifar — Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): Fitness to Drive Safely after Traumatic Brain Injury
  • Säde Stenlund — Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): Health Behavior Predicts Life Satisfaction and Vice Versa
  • Mahdi Moghaddam — Doctoral Programme in Physical and Chemical Sciences (PCS): How giant batteries with fun-size particles can help the world?
  • Tanja Sjöros — Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): Step up for your health!
  • Alireza Zamani — Doctoral Programme in Biology, Geography and Geology (BGG): Discovering the unknown: diversity and conservation of spiders in the heart of the Middle East
  • Tatsiana Auchynnikava — Drug Research Doctoral Programme (DRDP): Theranostics - predicting the outcome of anticancer therapy
  • Felix Vaura — Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): Untangling hypertension
  • Tuulia Malén — Doctoral Programme in Clinical Research (DPCR): The Goal Factory
  • Sachin Kochrekar — Doctoral Programme in Physical and Chemical Sciences (PCS): Carbon dioxide to fuel

Voittajan ja Turun yliopiston edustajan Coimbra Groupin kansainväliseen, eurooppalaisten yliopistojen järjestettävään 3MT-kilpailuun valitsee finaalituomaristo, johon kuuluvat kieli- ja viestintäopintojen keskuksen johtaja Mike Nelson, sosiologian professori Suvi Salmenniemi sekä kemian laitoksen yliopistonlehtori Veli-Matti Vesterinen.

Myös yleisö pääsee valitsemaan suosikkinsa.

Kaksi parhaiten sijoittunutta sekä finaaliyleisön suosikki saavat palkinnoksi apurahan tutkimuskuluihin.

Voittaja edustaa Turun yliopistoa Coinmbra Groupin 3MT-kilpailussa. Coimbra Group on korkeasti arvostettujen eurooppalaisten monitieteisten yliopistojen verkosto, joka on sitoutunut luomaan erityisiä akateemisia ja kulttuurisia siteitä yliopistojen välille. Tavoitteena on toimia jäsenten eduksi ja edistää kansainvälistymistä, akateemista yhteistyötä, koulutuksen ja tutkimuksen korkeaa tasoa ja palvella yhteiskuntaa. Suomesta ryhmään kuuluvat Turun yliopisto ja Åbo Akademi. verkostossa on 39 jäsenyliopistoa.

>> Liity mukaan verkkotapahtumaan ja äänestä
>> 3MT-kilpailu Turun yliopistossa

Luotu 05.03.2021 | Muokattu 15.03.2021