Biokemia, luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut elämästä solu- ja molekyylitasolla
  • haluat ymmärtää elämän rakennuspalikoiden toimintaa, niiden välisiä vuorovaikutuksia ja säätelyä
  • haluat olla mukana ratkaisemassa ihmiskunnan suuria kysymyksiä: Mistä elämä koostuu? Mikä aiheuttaa sairauksia ja kuinka niitä voidaan havainnoida ja hoitaa? Miten bioenergiaa voidaan tuottaa?

Biokemian opiskelijana pääset syventymään elämän perusteisiin molekyyli- ja solutasolla, sekä hyödyntämään oppimaasi tärkeiden asioiden ratkaisemisessa kuten sairauksien diagnosoinnissa, hiilineutraalin kiertotalouden kehittämisessä ja solujen toiminnan ymmärtämisessä. Koulutamme sinusta tulevaisuuden biotieteiden asiantuntijan.

Pääset opiskelemaan ympäristöön, jossa toteutetaan laaja-alaista, huipputasoista perustutkimusta sekä soveltavaa tutkimustyötä rinnakkain perusopetuksen kanssa. Tarjoamme monipuolisen ja joustavan opetustarjonnan, jonka keskeisenä osana on laboratoriotyöskentely. Laitoksen tutkimusryhmät ovat hyvin kansainvälisiä, joten halutessasi pääset tutustumaan eri kulttuureihin.

Biokemiasta valmistuneet sijoittuvat monenlaisiin tehtäviin esimerkiksi tutkimuksen, opetuksen, tuotekehityksen, laadunvalvonnan, ympäristönsuojelun, myynnin ja yrittäjyyden parissa.

Sitaatti sci biokemia Kullberg
Turun yliopistossa tehdään todella kiinnostavaa tutkimusta - me biokemiassa tutkimme ja yritämme ymmärtää solun toimintaa entistä paremmin.
Nora Kullberg
biokemian opiskelija
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• tuotantokemisti
  • tuotekehityspäällikkö
  • erikoistutkija
  • tutkimusjohtaja
  • korkeakouluopettaja
  • lääke-esittelijä
  • teknologia-asiantuntija
  • sairaalakemisti
  • koordinaattori tai suunnittelija

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta