Kasvatustieteiden tutkinto-ohjelma, kasvatustieteen kandidaatti ja kasvatustieteen maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos olet:

• kiinnostunut kasvatuksesta, koulutuksesta ja oppimisesta
  • haluat kouluttautua kasvatusalan asiantuntijaksi, jolla on monipuoliset uramahdollisuudet

Oppimisen ja koulutuksen tutkimus on yksi Turun yliopiston tutkimuksen vahvuusaloista. Kasvatustieteiden tutkinto-ohjelma toteutetaan kasvatustieteiden tiedekunnassa Turun kampuksella. Opiskelijana pääaineesi voi olla kasvatustiede, aikuiskasvatustiede tai erityispedagogiikka.

Laaja sivuainevalikoima antaa sinulle hyvät mahdollisuudet kiinnostavien aineyhdistelmien suorittamiseen ja oman näköisen tutkinnon suunnitteluun. Toimivat kansainväliset suhteet mahdollistavat opiskelijavaihdon eri puolille maailmaa.

Maisterin tutkinnon suoritettuasi voit työskennellä esimerkiksi koulutuksen suunnittelutehtävissä, hallinto- ja kehittämistehtävissä, tutkijana tai kasvatus- ja koulutusalan projekteissa. Voit myös hankkia yleisen opettajan kelpoisuuden osana opintojasi hakeutumalla opettajan pedagogisiin opintoihin. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnasta valmistuneet ovat sijoittuneet valmistumisensa jälkeen hyvin työmarkkinoille.

Tutustu opiskeluun tutkinto-ohjelman pääaineissa

Katariina Pekkonen
Minua inspiroi ehdottomasti eniten se, että saan opiskella unelmieni ammattiin.
Katariina Pekkonen
erityispedagogiikan opiskelija

*Tarkistathan voimassaolevat valintaperusteet aina opintopolusta.

Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jolla on merkitystä.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• koulutussuunnittelija
  • henkilöstöasiantuntija
  • aikuiskouluttaja
  • tutkija
  • projektikoordinaattori

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta