Materiaalitekniikka, tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• haluat olla etujoukoissa ratkaisemassa kestävän kehityksen haasteita
  • sinua innostaa uudet teknologiat ja uudenlaiset materiaalit
  • sinua kiinnostaa käytännön ongelmien ratkaiseminen

Materiaalitekniikan koulutus antaa sinulle valmiudet valita ja kehittää materiaaleja eri käyttötarkoituksiin. Osaat ottaa huomioon materiaalien vaikutukset ympäristölle ja niiden taloudelliset vaikutukset sekä huomioida materiaalien kierrätettävyyden. Turun yliopiston tekniikan koulutus antaa sinulle poikkeuksellisen vahvat liiketoimintaosaamisen taidot.

Materiaalitekniikan koulutuksessa voit DI-vaiheessa syventyä energiateknologian materiaaleihin, terveysteknologian materiaaleihin ja moderneihin teollisuusmateriaaleihin.

Diplomi-insinööritutkinnon suorittaneiden työllisyystilanne on maassamme perinteisesti ollut hyvä. Meillä pääset jo opiskelujen aikana tekemään sekä yritysyhteistyötä että tutustumaan kansainvälisiin huippututkimusryhmiimme. Materiaalitekniikan DI-koulutus antaa sinulle valmiudet työskennellä yhteiskunnan eri aloilla niin teollisuudessa kuin tutkimuksessa niin Suomessa kuin ulkomailla.

Tarjoamme sinulle asiantuntevaa ja ajankohtaista materiaalitekniikan koulutusta, jossa hyödynnämme aidosti monitieteisen yliopiston vahvuuksia. Voit teknologian lisäksi yhdistää opintoihisi mitä tahansa muita opintoja Turun yliopiston laajasta tarjonnasta ja näin muovata tutkinnosta varmasti itsesi näköisen.

UTUlähettiläs Katariina McCormick
Haluan olla kehittämässä tulevaisuuden materiaaleja kestävän kehityksen mukaisesti.
Katriina McCormick
materiaalitekniikan opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• Kehitysinsinööri
  • Tuotepäällikkö
  • Suunnitteluinsinööri
  • Tutkimusinsinööri
  • Sovellusasiantuntija
  • Tuotantopäällikkö
  • Myyntipäällikkö

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta