Tietojenkäsittelytiede, luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut uusista teknologioista, kuten tekoälystä, robotiikasta, tietoturvasta tai koneiden ja ihmisten vuorovaikutuksesta
  • olet kiinnostunut ohjelmoinnista
  • haluat olla etujoukoissa rakentamassa tulevaisuuden tietoyhteiskuntaa
  • haluat tulla tietojenkäsittelytieteen tutkijaksi

Tietojenkäsittelytieteen koulutus antaa opiskelijoille laajat valmiudet soveltaa ja kehittää niin nykyaikaisia kuin tuleviakin teknologioita. Ala tarjoaa monenlaisia työtehtäviä sekä kotimaassa että kansainvälisesti, ja valmistuvat työllistyvät erinomaisesti.

Tarjoamme sinulle asiantuntevaa ja ajanmukaista koulutusta, johon monitieteinen yliopistomme antaa mahdollisuuden liittää omia kiinnostuksen kohteita. Voit yhdistää opintoihisi opintoja Turun yliopiston laajasta tarjonnasta ja näin muovata tutkinnosta itsesi näköisen. Tiivis, aktiivinen ja kansainvälinen työ- ja opiskeluyhteisömme tarjoaa lisätukea opinnoillesi.

Kandidaatiksi valmistuneet sijoittuvat yleensä ohjelmointipainotteisiin tehtäviin, kuten ohjelmistojen ja sovellusten toteutukseen ja ylläpitoon. Alan maisterien tyypillisiä työtehtäviä ovat ohjelmistojen suunnittelu ja toteutus, yritysten tiedonhallinta, tiedon analysointijärjestelmien laatiminen, tekoälyjärjestelmien suunnittelu ja kehittäminen, verkkokaupan järjestelmien ja muiden verkkosovellusten suunnittelu ja toteutus sekä vuorovaikutteisten sovellusten (esim. pelien ja virtuaaliympäristöjen) kehittäminen.

Laura-Tuulia Aarnio
Opiskelussa minua inspiroi uuden oppiminen ja itsensä kehittäminen. Turun yliopistossa minua inspiroi eniten yhteisöllisyys ja opintojen joustavuus.
Laura-Tuulia Aarnio
tietojenkäsittelytieteen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• ohjelmistosuunnittelija
  • ohjelmistokehittäjä
  • projektipäällikkö
  • pelisuunnittelija
  • järjestelmäasiantuntija
  • sovellussuunnittelija
  • lehtori
  • teknologiajohtaja

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta

ICT-alan opiskelijaksi Turun yliopistoon?

Asiasanat: tietojenkäsittely, tietojenkäsittelytiede