Apulaisprofessori Jake McMullenille on myönnetty Jacobs Foundation Research Fellowship

22.11.2022

Opettajankoulutuslaitoksen apulaisprofessori Jake McMullen on saanut sveitsiläisen Jacobsin säätiön tutkimusapurahan. Säätiön maailmanlaajuisesti kilpailukykyinen apurahaohjelma on suunnattu uransa alku- ja keskivaiheilla oleville tutkijoille, joiden tutkimus keskittyy lasten ja nuorten oppimisen ja kehittymisen parantamiseen maailmanlaajuisesti.

Apurahaohjelma on erityisen kiinnostunut tutkijoista, jotka pyrkivät yhdistämään useita analyysin tasoja ja tekemään monitieteistä yhteistyötä. Ohjelma on erityisen kiinnostunut rahoittamaan hakijoita, joiden tutkimustyön keskiössä on pyrkimys ymmärtää ja omaksua oppimiseen liittyvää vaihtelua, jotka edistävät ihmisten oppimiseen liittyvää tietoa tai lisäävät valmiuksia tehostaa koulutuspolitiikkoja ja -käytäntöjä.

– Odotan innolla liittymistäni tähän kansainväliseen ja monialaiseen tutkijayhteisöön, jolla on yhteinen tavoite parantaa opiskelijoiden koulutustuloksia maailmanlaajuisesti. Olen kiitollinen Jacobs-säätiön tutkimusapurahan tarjoamasta mahdollisuudesta rakentaa uusia siltoja eri puolilla maailmaa toimiviin tutkijoihin, jotka lähestyvät koulutukseen liittyviä teemoja eri tieteenalojen näkökulmista, Jake McMullen sanoo.

Säätiö myöntää apurahan erittäin lahjakkaille ja innovatiivisille uransa alkuvaiheessa ja puolivälissä oleville tutkijoille, jotka ovat suorittaneet tohtorin tutkinnon viimeisen 10 vuoden aikana. Apurahat ovat kolmivuotia, Jake McMullenin kohdalla vuodet 2023–2025.

Apuraha tilitetään suoraan sen saajan kotilaitokselle, ja stipendiaatti voi käyttää sitä kattamaan osan palkastaan sekä tutkimustyön tukemiseen esimerkiksi assistenttien palkoihin, laitteisiin, tekniseen apuun, ammattimatkoin tai harjoittelijan tukeen.

– Ihanteellisella stipendiaatilla ei ole vain hienoa tutkimusideaa, vaan myös merkittävää potentiaalia tutkijana osallistua poikkitieteellisiin ryhmiin Jacobs-säätiön verkostossa ja sen ulkopuolella. Sen lisäksi, että stipendiaatit saavat itsenäistä ja kilpailukykyistä rahoitusta, ohjelma tarjoaa laajan valikoiman ei-taloudellisia etuja, säätiö kuvailee.

Luotu 22.11.2022 | Muokattu 22.11.2022