Kiinan taloudellinen ja poliittinen esiinmarssi aiheena Tutkimus edellä -podcastin uudessa jaksossa

29.04.2020

Mitkä tekijät vaikuttavat Kiinan esiinmarssiin maailmanmahtina? Millainen on Kiinan vaikutusvalta Suomessa tai arktisella alueella ja mitä jääsilkkitiellä tarkoitetaan? Perehdy ajankohtaiseen aiheeseen kuuntelemalla Tutkimus edellä -podcastin uusi jakso!

Kiinan globaali vaikutusvalta on kasvussa ja maan mittavat investoinnit eri maanosissa ovat vahvistaneet sen maailmanpoliittista asemaa. Tutkimus edellä -podcastin neljännessä jaksossa Kiinan taloudellisesta ja poliittisesta esiinmarssista kertovat professori Lauri Paltemaa sekä tohtorikoulutettava Liisa Kauppila.

Itä-Aasian tutkimus- ja koulutuskeskuksen johtajana työskentelevä Lauri Paltemaa on tutkimuksessaan perehtynyt laajasti kiinalaiseen yhteiskuntaan, historiaan ja kulttuuriin. Väitöstutkimuksessaan Liisa Kauppila on tarkastellut Kiinan arktisen alueen politiikkaa ja niin kutsuttua jääsilkkitietä.

Uskontotieteen yliopistonlehtori Matti Kamppisen juontaman Tutkimus edellä -podcastin jaksoissa vierailee kaksi tutkijaa eri aloilta keskustelemassa ajankohtaisista ja tärkeistä asiakokonaisuuksista. Nyt julkaistu neljäs jakso päättää podcast-sarjan kevään osalta.

Voit kuunnella jakson upotteena alta tai Soundcloudista, Spotifysta tai Apple Podcastsista.

Luotu 29.04.2020 | Muokattu 29.04.2020