Opiskelijavalinnan tulokset 2015

01.07.2015

Turun yliopiston opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu hakijoiden nähtäville valtakunnallisessa opintopolku.fi-verkkopalvelussa.

​Yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin haettiin keväällä 2015 ensimmäistä kertaa valtakunnallisen opintopolku-verkkopalvelun kautta. Kukin hakija saattoi hakea maksimissaan kuuteen eri hakukohteeseen. Hakijalle tarjotaan vain yhtä opiskelupaikkaa – sitä, jonka hän on asettanut mieluisuusjärjestyksessä korkeimmalle ja johon hänen menestyksensä riittää.

Kevään yhteishaussa Turun yliopistoon pyrki kaikkiaan 16 329 hakijaa. Aloituspaikkoja on tarjolla 2 056 opiskelijalle.

Hakijat näkevät tuloksensa kirjautumalla Oma opintopolku -palveluun. Kaikille hakijoille lähetetään heinäkuun alussa myös kirje valinnan tuloksesta. Hakijoilla on aikaa opiskelupaikan vastaanottamiseen 17.7. asti.

Turun yliopisto ei julkaise valittujen nimiä omilla verkkosivuillaan.

>> www.opintopolku.fi

Kuva: Hanna Oksanen

Julkaistu 1.7. Päivitetty 2.7. kaikkien tulosten valmistuttua.

Luotu 01.07.2015 | Muokattu 04.08.2021