Opiskelijavalinnan tulokset 2016

01.07.2016

Turun yliopiston opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu hakijoiden nähtäville valtakunnallisessa opintopolku.fi-verkkopalvelussa.

​Hakijat näkevät tuloksensa kirjautumalla valtakunnalliseen Oma opintopolku -palveluun. Tieto tuloksesta lähetetään myös sähköpostitse. Opiskelupaikan vastaanottaneet ja yliopistoon ilmoittautuneet saavat omasta tiedekunnastaan infopaketin, joka sisältää tarkemmat tiedot opiskelun aloittamisesta. Turun yliopisto ei julkaise valittujen nimiä omilla verkkosivuillaan.

– Toivotamme uudet opiskelijat lämpimästi tervetulleiksi yliopistoyhteisömme jäseniksi. Opinnot alkavat elokuussa tiedekuntien järjestämillä johdantoviikoilla. Turun yliopistossa panostamme siihen, että jokaisen opiskelijan opintie lähtee sujuvasti käyntiin ensimmäisestä päivästä alkaen. Käynnissä on muun muassa opiskeluympäristön digitalisaatioon liittyviä hankkeita, jotka sujuvoittavat opiskelijan arkea entisestään, Turun yliopiston opiskelija- ja hakijapalveluiden päällikkö Nea Särkikoski sanoo.

Kevään yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen yhteishaussa Turun yliopistoon haki suomalaisyliopistoista toiseksi eniten hakijoita.

Ylioppilaille tai vastaavan koulutuksen saaneille oli tarjolla yhteensä 2016 aloituspaikkaa kaikkiaan 47 hakukohteessa. Näitä aloituspaikkoja tavoitteli yli 16 000 hakijaa, ja hakemuksia jätettiin lähes 22 000. Aloituspaikoista noin 1 200 on varattu ensimmäistä korkeakoulupaikkaa hakeville.

Lisäksi yhteishaussa oli Turun yliopistoon 480 aloituspaikkaa alemman korkeakoulututkinnon suorittaneille.

Kaikki hakijat saavat oma opintopolku -palvelun lisäksi tiedon valinnan tuloksesta myös sähköpostitse tai kirjeitse. Sähköpostista ja kirjeestä käyvät ilmi valintakokeiden pistetiedot.

>> Opintopolku: www.opintopolku.fi

>> Tervetuloa uusi opiskelija

>> Lisätietoa opiskelijavalinnan tuloksista

>> Valintakoevastaukseen tutustuminen tai sen tilaaminen