Sote-akatemian opintoja avoimessa yliopistossa kevätlukukaudella 2022 – myös maksuttomia kursseja

31.12.2021

Sote-akatemian opinnoilla voit hankkia uutta osaamista sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä kasvatus- ja sivistyspalvelujen monialaisiin ja muuttuviin tarpeisiin

Turun yliopiston Sote-akatemia toteuttaa yhdessä tiedekuntien kanssa Monitieteisen sosiaali-, terveys- ja sivistysalan opintokokonaisuuden. Opinnoissa käsitellään sivisote-kentän toimijoita ja rakennetta sekä palveluiden yhteensovittamista ja muutosta.

Laajasta sivisote-opintokokonaisuudesta voi suorittaa yksittäisiä opintojaksoja kevätlukukaudella 2022. Opinnot ovat tarjolla tutkinto-opiskelijoille ja lisäksi avoimena yliopisto-opetuksena kaikille kiinnostuneille pohjakoulutuksesta riippumatta. Osa opintojaksoista toteutetaan yhteisen aikataulun mukaan, osa jaksoista on tarjolla koko kevään ajan kaikille avoimina ja itsenäisesti opiskeltavina MOOC-verkkokursseina. MOOCeista voi tehdä myös opintosuorituksen ilmoittautumalla opintoihin avoimessa yliopistossa. Osa opinnoista on maksuttomia, MOOCien suoritukset ovat pääosin maksullisia (12 e tai 15 e/op).

Maksuttomia opintoja ovat avoimen yliopiston tarjonnassa uusi Johdatus bioturvallisuuteen 3 op -asiantuntijaluentosarja. Luentoja voi seurata verkossa 14.1. alkaen. Maksuttomia ovat myös mm. Palveluiden yhteensovittaminen ja monialaisuus sosiaali- ja terveysaloilla 10.1. alkaen, Ikääntyvä väestö, terveys ja palvelut  3.3. alkaen sekä oman aikataulun mukaan verkossa suoritettavissa olevat Sosiaalioikeus ja Surevan kohtaaminen -opinnot.

Uusimpina MOOC-kursseina tarjontaan sisältyvät Nuoret hoivaajat –opintojaksot. Nuoret hoivaajat 1 -jaksolla (2 op) käsitellään perheenjäsenen vakavaa sairautta, vammaa tai päihteiden käyttöä lapsuuden kokemuksena. Kurssin voi opiskella itsenäisesti verkossa tammikuun alusta alkaen. Sen jälkeen on mahdollista suorittaa Nuoret hoivaajat 2: Lapsen kehitysympäristöt ja perheen palvelut (1 op) sekä Nuoret hoivaajat 3: Lapsen ja perheen tukeminen (2 op) -jaksot.

Tarjontaan sisältyy myös monia muita MOOC-jaksoja kuten Monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen perusteet, Lastensuojelun perusteet: mitä minun tulee tietää monitoimijaisesta lastensuojelusta? sekä Luontoperustainen hyvinvointi.

Ilmoittautuminen opintoihin on käynnissä. Tutustu koko opintotarjontaan!

Luotu 31.12.2021 | Muokattu 31.12.2021