Tiedelinjalla syvennyttiin meemien maailmaan – katso tallenne

20.05.2020

Tiedelinja on Turun yliopiston yleisölle avoin tiedewebinaari. Tämän viikon lähetyksessä puhuttiin meemeistä.

Meistä jokainen törmää internetissä leviäviin meemeihin. Mistä ne kertovat, miksi ne leviävät vimmalla ja missä niiden vetovoima piilee?

Tiedelinjalla aiheesta keskustelivat folkloristiikan professori Anne Heimo, suomenkielisiä internetmeemejä kognitiivisen kielitieteen näkökulmasta väitöskirjassaan tutkiva Kukka-Maaria Wessman ja internet-kulttuuriin ja sen visuaalisuuteen perehtynyt yliopistonlehtori Petri Saarikoski.

Katso tallenne uutisen alta tai Echo-palvelusta.

Seuraava Tiedelinja lähetetään keskiviikkona 27.5. klo 18. Lähetyksen aiheena on kulkutautien historia ja keskusteluun osallistuvat historiantutkijat Pia Koivunen ja Mika Kallioinen sekä bakteeriopin professori Pentti Huovinen.

Luotu 20.05.2020 | Muokattu 20.05.2020