Turun yliopiston opiskelijavalinnan tulokset

15.06.2017

Kevään opiskelijavalinnan tulokset ovat hakijoiden nähtävillä Opintopolku-verkkopalvelussa viimeistään 30.6.

​Hakijat näkevät tuloksensa kirjautumalla valtakunnalliseen Oma opintopolku -palveluun. Joidenkin hakukohteiden tuloksia voidaan julkaista jo ennen kesäkuun viimeistä päivää.

Opiskelupaikan vastaanottaneet ja yliopistoon ilmoittautuneet saavat omasta tiedekunnastaan tietoa opiskelun aloittamisesta. Turun yliopisto ei julkaise valittujen nimiä omilla verkkosivuillaan.

Kaikki hakijat saavat oma opintopolku -palvelun lisäksi tiedon valinnan tuloksesta myös sähköpostitse. Sähköpostista käy ilmi valintakokeiden pistetiedot.

– Ensimmäiset opiskelukokemukset ovat opiskelujen sujuvuuden ja yliopistosuhteen kannalta oleellisia. Panostamme Turun yliopistossa vahvasti siihen, että opiskelukokemus on laadukas heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Ensimmäisen vuoden opiskelija on yhteisömme tärkein jäsen, Turun yliopiston opetuksesta vastaava vararehtori Riitta Pyykkö sanoo.

Kevään yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen yhteishaussa Turun yliopistoon haki suomalaisyliopistoista toiseksi eniten hakijoita. Turun yliopistoon haki tänä keväänä 18 994 hakijaa, mikä on toiseksi eniten suomalaisyliopistoista. Heistä ensisijaisia hakijoita oli 9396.

>> Opintopolku

>> Opiskelijavalinnan tulokset ja opiskelupaikan vastaanottaminen

>> Turun yliopistoon 18 994 hakijaa kevään yhteishaussa – toiseksi eniten suomalaisyliopistoista (7.4.2017)

>> Tilastotietoa hakijamääristä (Kuluvan vuoden osalta lopulliset tilastot hyväksytyistä sekä paikan vastaanottaneista saadaan syyskuun alussa.)

Teksti: Tuomas Koivula
Kuva: Hanna Oksanen