Espanja, humanististen tieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut espanjan kielestä ja espanjankielisestä maailmasta
  • haluat kansainväliselle uralle - kieliasiantuntijaksi tai opetus- tai tutkimustehtäviin

Espanja on maailmankieli, jolla on noin 493 miljoonaa äidinkielenpuhujaa, mikä tekee espanjasta toiseksi puhutuimman äidinkielen mandariinikiinan jälkeen. Kun lasketaan yhteen toisen ja vieraan kielen puhujat, puhujamäärä lähestyy 600 miljoonaa. Espanja on kahdenkymmenenyhden maan virallinen kieli ja monen kansainvälisen järjestön työkieli aina YK:sta FIFA:aan. Se on myös internetin kolmanneksi käytetyin kieli.

Oppiaineessa on asiantunteva ja innostunut henkilökunta, jonka antama opetus perustuu uusimpaan tietoon ja tutkimukseen. Espanjaa opiskelleet voivat suuntautua opinnoissaan erityyppisiin kieliasiantuntijan tehtäviin. Turun yliopistossa sinulla on myös mahdollisuus valita sivuaineita laajasta valikoimasta, ja rakentaa tutkintosi omien kiinnostustesi ja tulevaisuudensuunnitelmiesi mukaisiksi.

Valintakokeissa on mahdollista saada myös useamman kielen opinto-oikeus. Opintojesi aikana voit lähteä vaihtoon ulkomaiseen yliopistoon, ja myös kotikampuksella on lukuisia mahdollisuuksia kansainvälistymiseen.

Rebekka Jaatinen
Jo vuoden opiskelun jälkeen käytän espanjaa paljon rohkeammin ja siitä on ollut hyötyä töissä, reissussa ja myös ihan Turussa. Täällä kuulee yllättävän paljon espanjaa!
Rebekka Jaatinen
espanjan opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• kielenopettaja
  • kääntäjä
  • projektipäällikkö
  • yrittäjä, freelancer

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta

Koulutuksesta vastaa kieli- ja käännöstieteiden laitos.