Ranska, humanististen tieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos...

• haluat kouluttautua ranskan kielen ja ranskankielisen maailman asiantuntijaksi
  • olet kiinnostunut esimerkiksi kielistä, kulttuurista ja viestinnästä

Ranskan kielen opiskelijana saat monipuolisen koulutuksen, joka antaa valmiudet suuntautua ja erikoistua erityyppisiin työtehtäviin. Opinnoissa painottuvat ranskalaisen ja globaalin ranskankielisen yhteiskunnan ja kulttuurin tuntemus, jota tarvitaan kulttuurien välisissä vuorovaikutustilanteissa. Sinusta voi tulla opettaja, kääntäjä, tutkija tai voit suuntautua erilaisiin viestinnän, liike-elämän tai hallinnon kotimaisiin tai kansainvälisiin tehtäviin.

Turun yliopistossa sinulla on mahdollisuus valita sivuaineita laajasta valikoimasta, ja rakentaa tutkintosi täysin omien kiinnostustesi ja tulevaisuudensuunnitelmiesi mukaiseksi.

Valintakokeissa on mahdollista saada myös useamman kielen opinto-oikeus. Ranskan yliopisto-opiskeluun riittävät aiemmin hankitut ranskan kielen lukion B3-oppimäärää vastaavat tiedot. Opintojesi aikana sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus lähteä vaihtoon ulkomaiseen yliopistoon, ja myös kotikampuksella on lukuisia mahdollisuuksia kansainvälistymiseen ja tutustumismahdollisuuksia eri kieliin ja kulttuureihin.

Hilla-Marja, ranskankielen opiskelija.
Kielten ammattilaisena pystyt toimimaan eri kulttuureissa ja hyvin erilaisissa työtehtävissä!

Hilla-Marja Honkalammi
Ranskan kielen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• kielten opettaja
  • tutkija
  • tiedottaja
  • suunnitelija
  • konsultti
  • kehittämispäällikkö
  • kääntäjä
  • yrittäjä

Ranskan kieltä pääaineena opiskelleet työskentelevät usein kielten opettajina. Ranskaa opiskelleet hakeutuvat myös kotimaisten tai kansainvälisten yritysten, kulttuurilaitosten, organisaatioiden tai median palvelukseen - viestinnän, myynnin, viennin, hallinnon tai tutkimuksen tehtäviin.

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta

Koulutuksesta vastaa kieli- ja käännöstieteiden laitos.