Saksan kieli, humanististen tieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle jos:

• haluat kielen asiantuntijaksi, opettajaksi, kääntäjäksi
  • tavoitteenasi on työskennellä vaativissa asiantuntijatehtävissä, joissa edellytetään saksan kielen ja kulttuurin osaamista

Saksan kielen opinnot antavat hyvät valmiudet suuntautua erityyppisiin kieliasiantuntijan tehtäviin ja kansainväliselle uralle. Saksan kieli on perinteinen eurooppalainen sivistyskieli. Sen opiskelu kannattaa, sillä saksa on EU:n suurin kieli, jota puhuu äidinkielenään noin sata miljoona ihmistä. Oppiaineessa on asiantunteva ja innostunut henkilökunta, jonka antama opetus perustuu uusimpaan tietoon ja tutkimukseen.

Turun yliopistossa sinulla on mahdollisuus valita sivuaineita laajasta valikoimasta ja rakentaa tutkintosi täysin omien kiinnostustesi ja tulevaisuudensuunnitelmiesi mukaiseksi.

Valintakokeissa on mahdollista saada myös useamman kielen opinto-oikeus. Opintojesi aikana voit lähteä vaihtoon ulkomaiseen yliopistoon. Myös kotikampuksella on lukuisia mahdollisuuksia kansainvälistyä ja tutustua eri kieliin ja kulttuureihin.

Sitaattikuva Aapo Hussa
Jokainen oppimani kieli avannut minulle monia uusia ovia. Koen kielten opiskelun erityisen innostavaksi, koska ne palkitsevat kerta toisensa jälkeen!
Aatu Hussa
saksan kielen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• aineenopettaja
  • tiedottaja
  • suunnittelija
  • konsultti
  • tutkija
  • media-analyytikko
  • kehittämispäällikkö

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta

Koulutuksesta vastaa kieli- ja käännöstieteiden laitos.