Turkulaisopiskelijoiden luoma työkalujen paikannuspalvelu rakennusalalle menestyi opiskelijayritysten SM-kisoissa

23.04.2020

Valtakunnallisen Uskalla Yrittää -yrittäjyyskilpailun palkinnot jaettiin tänään virtuaalisessa finaalitapahtumassa yhteensä 11 kategoriassa eri kouluasteilla. Korkea-asteen pääpalkinnon, Enterprise of the Year -voiton vei turkulainen A.I.M Tracking NY.

A.I.M Tracking NY kehittää palvelua, joka on suunnattu akkukäyttöisten työkalujen paikkatietojen reaaliaikaiseen seurantaan. Ratkaisu parantaa työn tehokkuutta rakennusalalla sekä minimoi työkalujen katoamista sekä varkaustapauksia. Tuomariston mielestä yrityksen liikeidea on ajankohtainen, ja tiimillä on selkeä suunnitelma toiminnan kehittämisen seuraavista askelista. Finaalivoiton myötä yritys edustaa Suomea kesällä korkea-asteen opiskelijayritysten EM-kisoissa.

A.I.M Tracking NY:ssä ovat mukana Turun yliopistosta Maxim Garner ja Turun ammattikorkeakoulusta Ibrahim Assad sekä Abdul Zeidan. Voittotunnelmissaan he katsahtavat tulevaan.

– Uskalla Yrittää -finaalin voitto tuntuu hienolta ja luo uskoa omaan tekemiseen ja hyödyttää meitä varmasti kontaktien ja muun tuen muodossa. Nyt voimme hyvillä mielin jatkaa paahtamista eteenpäin idean kanssa ja nopeuttaa ratkaisun kehittämistä ongelmaan joka on niin monille rakennusliikkeille arkipäivää, sanoo Maxim Garner.

A.I.M Tracking NY syntyi neljän Turun alueen korkeakoulun, Turun yliopiston, Åbo Akademin, Turun ammattikorkeakoulun ja Humakin yhteisellä Startup-kurssilla. Turussa ohjelman poikkitieteellinen toteutus on tuottanut menestystä jo useana vuonna ohjelman sekä kansallisessa että eurooppalaisessa finaalissa.

Korkea-asteen Vuoden yritys -pääpalkinnon ja EM-finaalipaikan lisäksi A.I.M Tracking NY palkittiin kolmessa eri kategoriassa: Elo Unelmat Elossa -palkinto (1. sija), EIT RawMaterials Kiertotalousinnovaatio -palkinto (1. sija) sekä Taaleri Luola -palkinto (3. sija).

Uskalla Yrittää -finaalitapahtuma on Nuori Yrittäjyys ry:n vuosittain järjestämä Start Up -ohjelman kansallinen loppukilpailu. Start Up -ohjelma on osa kansainvälistä Junior Achievement (JA) -verkostoa. Lukuvuoden aikana kaikkiaan 17 000 opiskelijaa yli 500 korkeakoulussa ympäri Eurooppaa osallistui ohjelmaan.

Luotu 23.04.2020 | Muokattu 23.04.2020