Maksuttomia verkko-opintoja Turun yliopiston avoimessa yliopistossa kevätlukukaudella 2024

20.11.2023

Maksuttomina opintoina on tarjolla useita eri tasoisia tietotekniikan ja Tekoälyakatemian kursseja sekä kestävään kehitykseen liittyviä opintoja. Kaikki joustavasti verkko-opintoina.

Johdanto kestävään kehitykseen ja kasvatukseen
(MOOC) 2 op

Opintojakso on kaikille avoin MOOC-verkkokurssi, joka tutustuttaa kestävän kehityksen näkökulmaan. Voit tehdä kurssista 2 opintopisteen laajuisen opintosuorituksen ilmoittautumalla jaksolle avoimessa yliopisto-opetuksessa, ja halutessasi voit jatkaa Kestävän kehityksen, kasvatuksen ja koulutuksen opintokokonaisuuden (25 op) suorittamiseen. Jakso on suoritettavissa itsenäisesti opiskellen koko lukukauden ajan. Ilmoittautuminen 11.8.2023 - 13.6.2024.

> Kestävän kehityksen, kasvatuksen ja koulutuksen opinnot

Ilmasto.nyt – ilmastonmuutoksen peruskurssi (MOOC) 2 op

Climate Universityn MOOC-verkkokurssilla voit tutustua ilmastojärjestelmän perusteisiin, sen muutokseen ja muutoksen vaikutuksiin. Lisäksi kurssilla käsitellään ilmastonmuutoksen hillintää ja sopeutumista sen vaikutuksiin. Monialaisuutensa vuoksi kurssi sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. MOOCista voi tehdä opintosuorituksen ilmoittautumalla jaksolle avoimessa yliopisto-opetuksessa. Jakso on suoritettavissa itsenäisesti opiskellen koko lukukauden ajan. Ilmoittautuminen 11.8.2023 - 13.6.2024.

> Ilmasto.nyt

Maistiainen tulevaisuudentutkimusta!

Uusi Getting to Know Futures Studies MOOC -kurssi on avautumassa tammikuussa 2024. Kurssilla voit tutustua tulevaisuudentutkimukseen asiantuntijavideoiden, lukumateriaalien ja mielenkiintoisten tehtävien avulla. Pääset kurkistamaan tulevaisuudentutkimuksen aiheisiin ja nappaamaan mukaasi niiden perusteet. Kurssista voi tehdä 1 opintopisteen laajuisen suorituksen oman aikataulun mukaan kevään 2024 aikana. Kurssi suoritetaan englanniksi. Lämpimästi tervetuloa tulevaisuudentutkimuksen pariin!

Tarkemmat tiedot julkaistaan opintojen esittelysivulla.

> Tulevaisuudentutkimuksen opinnot

Tekoälyakatemian ja tietotekniikan opintoja

• Tekoälyn perusteet 2 op, itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot ja tentti Exam-tenttipalvelussa. Ilmoittautuminen 3.1. - 8.4.2024.
  • AI & Cybersecurity 2 ECTS credits (MOOC). Englanninkielinen Tietoturva ja tietosuoja tekoälysovelluksissa -jakso itsenäisesti suoritettavina verkko-opintoina. MOOCista voi tehdä 2 op:en laajuisen opintosuorituksen ilmoittautumalla opintojaksolle avoimessa yliopisto-opetuksessa. Jakso on suoritettavissa koko kevätlukukauden ajan. Ilmoittautuminen 4.12.2023 - 8.6.2024.
  • Tekoälyn menetelmät 5 op. Luennot 11.3. - 29.4.2024 Turun yliopistossa sekä verkossa ja tallenteina. Jakson tentti suoritetaan Exam-tenttipalvelussa. Ilmoittautuminen 4.12.2023 - 10.3.2024. Esitietovaatimukset/-suositukset: Tekoälyn perusteet -opintojakso tai vastaavat tiedot.

> Tekoälyakatemian opintotarjonta

• Olio-ohjelmoinnin perusteet 5 op, verkko-opinnot 8.1. - 4.3.2024. Tietotekniikan perusopintoihin kuuluva jakso. Esitietovaatimuksina TKO_2110 Ohjelmoinnin peruskurssi TKO_2111 ja Ohjelmoinnin harjoitustyö tai vastaavat tiedot. Ilmoittautuminen 5.12.2023 - 3.1.2024.

> Tietotekniikan perusopinnot

Digitalisaatio, tietojärjestelmät, tekoäly ja vihreät ICT-hankinnat

Voit opiskella verkkokursseja oman kiinnostuksesi mukaan ja itsenäisesti joustavalla aikataululla. Ei pohjakoulutusvaatimuksia. Kurssit alkavat seuraavan kerran 22.1.2024 ja niitä järjestetään lukuvuosittain kesäkuuhun 2025 asti. llmoittautuminen kevätlukukauden 2024 opintoihin 5.12.2023  - 18.1.2024.

• Johdatus digitalisaatioon, tietojärjestelmiin ja tekoälyyn 1 - 7 op: Data ja vuorovaikutus 3 op, Ohjelmistotuotanto 3 op, Tekoäly ja yhteiskunta 1 op.
  • Johdatus tietoturvaan ja yksityisyyteen 1 - 5 op: Henkilökohtainen tietoturva 1 op, Tietoturva ja yksityisyys 2 op, Pilvipalvelut ja hallinnon tietoturva/suoja 2 op.
  • Digitalisaation mahdollistamat toimintatapojen muutokset 5 op
  • Vihreä ICT – kestävän kehityksen merkitykset ja mahdollisuudet ICT-hankinnoissa 1 - 5 op
  • Tietojärjestelmän hankinta 2 - 5 op: Julkiset hankinnat 2 op, Tietojärjestelmien kilpailuttaminen ja hankinnat 3 op
  • Tietojärjestelmien tukemat toimintaprosessit 1 - 5 op: Strategia, prosessit ja kokonaisarkkitehtuuri 2 op, SOTE, toiminnanohjaus ja järjestelmät 2 op, Tekoäly ja data-analytiikka 1 op

> Opintojen esittelysivu

Kestävä web-kehitys / Sustainable Web Development

Opinnot on tarkoitettu ensisijaisesti työelämässä toimiville, joilla on aiemmin hankittu perustason osaaminen tai kokemus ohjelmoinnista. Voit hankkia lisätietämystä digipalveluiden teknisestä tuottamisesta ja ohjelmistotuotannosta yleensä sekä kestävyyden näkökulman huomioon ottamisesta. Opinnot alkavat tammikuussa 2024. Ilmoittautuminen kokonaisuuteen (30 op, sisältää lähiopetusta TY:ssa) 5.12.2023 - 4.1.2024. Voit opiskella myös yksittäisiä verkkokursseja:

• Ohjelmistotuotannon peruskurssi 5 op
  • Web-ohjelmointi 5 op
  • Vihreä ohjelmointi 2 op
  • Usability, User Experience and Analytics 5 ECTS credits

Koulutus järjestetään myös englanninkielisenä.

> Opintojen esittelysivu

Open Programming and Database Courses

This training provides you with the opportunity to complete 1 - 28 ECTS credits of online courses. The studies are intended for those receiving temporary protection in Finland as well as for anyone with the ability to study at a higher education level in English. Courses are organized as open higher education in cooperation between the University of Turku and Turku University of Applied Sciences.

> Further information on the web page

Luotu 20.11.2023 | Muokattu 11.12.2023