Tiedelinjalla puhuttiin koronaviruksen vaikutuksista - katso tallenne

30.04.2020

Tiedelinja on Turun yliopiston uusi yleisölle avoin tiedewebinaari. Tiedelinjan kolmannessa lähetyksessä puhuttiin koronaviruksen vaikutuksista ja siitä, miten pandemiasta toivutaan yhteiskuntana ja yksilöinä.

Miten pääsemme niin yksilöinä kuin yhteiskuntanakin takaisin jaloillemme koronan jälkeen?

INVEST-tutkimushanketta vetävä sosiologian professori Jani Erola pohti lähetyksessä, miten pidämme kaikki mukana eikä eriarvoistumiskehitys lisäänny. Farmakologian ja lääkekehityksen professori Ullamari Pesonen avasi lääkekehitystä ja Centre for Collaborative Researchin tutkimuspäällikkö Taina Eriksson kertoi kauppakorkeakoulun käynnissä olevasta tutkimuksesta, jossa on selvitetty erityyppisten yritysten selviytymistapoja korona-aikana.

Katso tallenne uutisen alta tai Echo-palvelusta.

Seuraava Tiedelinja lähetetään keskiviikkona 6.5. klo 18 alkaen. Lähetyksen aiheena on ruoka ja se, miten ruoasta saadaan herkullista. Aiheesta keskustelevat Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen tutkimusjohtaja Anu Hopia, tutkija Terhi Pohjanheimo sekä ruokakulttuurin historiaan perehtynyt kansatieteilijä Marja Hartola.

Luotu 30.04.2020 | Muokattu 30.04.2020