Vuoden 2022 valintakokeet alkoivat kampuksella

23.05.2022

Turun yliopiston vuoden 2022 valintakokeet ovat alkaneet. Koetilaisuuksia järjestetään kampusalueella toukokuun lopulla ja kesäkuun alussa.

Turun yliopiston vuoden 2022 valintakokeet ovat alkaneet. Valintakokeita järjestetään kampusalueella toukokuun lopulla ja kesäkuun alussa.

Turun yliopisto oli tänä vuonna ensimmäistä kertaa suosituin korkeakoulu hakijamäärällä mitattuna. Hakemuksen Turun yliopistoon jätti kevään toisessa yhteishaussa 29 504 hakijaa.

Hakijat näkyvät kampuksella useana eri päivänä, sillä eri tiedekuntien ja oppiaineiden valintakokeet järjestetään porrastetusti. Valintakoepäivinä koetilaisuuksia on meneillään useassa rakennuksessa samaan aikaan.

Valintakoetilaisuuksissa ovat mukana myös yliopiston digipalvelut varmistamassa, että teknologia toimii. Varakoneita on tarjolla niiden tilanteiden varalta, jos hakijan omaan laitteeseen tulee vika.

- Hakijat tulevat koetilaisuuteen oman kannettavan tietokoneensa kanssa. Kaikki on mennyt hyvin, ainoastaan yksi varakone on jouduttu ottamaan käyttöön, kertoi Calonia-rakennuksessa pidetyssä oikeustieteellisen tiedekunnan koetilaisuudessa päivystänyt Valtteri Argillander digipalveluista.

Valintakoetilaisuuden opasteita kampuksella

Kyltit opastavat kampuksella valintakokeeseen saapuvia oikeisiin rakennuksiin. Kuva: Minna Nerg / Turun yliopisto.

Tieto valintakokeen paikasta ja ajasta lähetetään valintakokeeseen tulijoille tekstiviestillä ja sähköpostilla viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta. Paikalla kehotetaan olemaan hyvissä ajoin. Kampukselta löytyy valintakoepäivinä opasteita, jotka ohjaavat hakijoita oikeisiin paikkoihin.

Ohjeita valintakokeeseen valmistautumiseen ja siihen saapumiseen sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin on koottu valintakokeiden verkkosivulle.

> Valintakokeet

Luotu 23.05.2022 | Muokattu 24.05.2022