Asiasana: Vaikuttaminen
Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.
Kumppanuustapahtuma nosti esiin korkeakoulujen tärkeää roolia EU-yhteistyössä
Turun yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen Brysselissä 9.12.2024 järjestämässä tapahtumassa keskityttiin korkeakoulujen rooliin eurooppalaisissa kumppanuusohjelmissa, sekä siihen, miten korkeakoulut voisivat tehdä entistä toimivampaa yhteistyötä yritysten kanssa Euroopan unionin tavoitteiden saavuttamiseksi.
Yhteistapahtuma kokosi asiantuntijat pohtimaan korkeakoulujen roolia EU:n kilpailukyvyn ja kestävyyden edistämisessä
Turun korkeakoulut järjestivät yhteistyössä Brysselissä vaikuttavien suomalaisten ja pohjoismaisten kumppaneiden kanssa The Role of Higher Education Institutions in Securing the EU’s Competitiveness and Resilience -tapahtuman. Tilaisuus järjestettiin Brysselissä Euroopan komission lanseeraaman tutkimus- ja innovaatioviikon aikana.
Näin Turun kauppakorkeakoulu rakentaa kestävämpää huomista
TSE for Sustainable Futures. Kuten olemme kiteyttäneet sloganiimme, haluamme olla mukana rakentamassa parempaa tulevaisuutta ja kestävää yhteiskuntaa.
Tutustu erilaisiin esimerkkeihin, miten olemme maailmaa parantaneet – lähellä ja kaukana.
Turun yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen johto tapasi keskeisiä EU-toimijoita Brysselissä
Vaikuttamisvierailuilla ylläpidetään ja vahvistetaan Turun yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen näkyvyyttä sekä yhteistyötä Brysselin toimijoiden suuntaan. Lisäksi varmistetaan, että yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen ääni kuuluu päätöksenteossa ja ne saavat tarvitsemansa tuen Euroopan unionilta myös tulevaisuudessa.
Sosiaalinen media vääristää poliittiseen ilmapiiriin liittyviä käsityksiä Suomessa (Väitös: VTM Ilkka Koiranen, 3.6.2022, taloussosiologia)
Kärjekkäämmät mielipiteet sekä uusien identiteettipuolueiden poliittiset teemat korostuvat sosiaalisen media poliittisissa keskusteluissa, ilmenee Ilkka Koirasen Turun yliopistoon tekemästä väitöstutkimuksesta. Tutkimuksessa havaittiin myös, että puolueiden kannattajien, jäsenten ja edustajien sosiaalisilla taustoilla ja ideologisilla arvoilla on merkitystä siihen, miten sosiaalisessa mediassa osallistutaan. Koirasen mukaan ilmiöllä saattaa olla merkittävä vaikutus siihen, mitä sosiaalisen median käyttäjät ajattelevat politiikasta, yhteiskunnasta ja toisistaan.
Yritysviestintä kieli- ja viestintäopintojen keskuksessa
Yritysviestinnän kursseilla opiskellaan viestintää yrityselämän ja työyhteisöjen tarpeisiin. Opiskelijat saavat myös henkilökohtaista työelämän vuorovaikutustaitojen valmennusta. Valinnaisilla opintojaksoilla perehdytään lisäksi teoreettiseen tietoon kielestä ja viestinnästä niin tutkimuksen kuin talouselämän kannalta.