Innovaatioviikolla panostettiin yksilöllisten terveys-, ruoka- ja syömisratkaisuiden kärkiosaamiseen

16.05.2022

Me, My Health & My Food -hanke toteutti viime viikolla innovaatioviikon, jonka aikana Turun yliopiston teknillisen ja lääketieteellisen tiedekuntien sekä Turun kauppakorkeakoulun kansainväliset opiskelijat pääsivät ideoimaan ja kehittämään uusia terveyteen ja ruokaan liittyviä ratkaisuja yhdessä yritysten, tutkijoiden ja asiantuntijoiden kanssa.

Vuoden alusta käynnistynyt Turun yliopiston sekä VTT yhteinen hanke Me, My Health & My Food innovoi ja vahvistaa yksilöllisiä ruokaan ja syömiseen liittyviä terveyttä ja ennakoivaa hyvinvointia edistäviä ratkaisuja. Hankkeessa on mukana kahdeksan yritystä ja Turun alueelta mukana ovat Raisio Group sekä HK Scan.

Opiskelijoita rivissä.Me, My Health & My Food -hankkeen innovaatioleirille osallistui kansainvälisiä opiskelijoita lääketieteellisestä ja teknillisestä tiedekunnasta sekä Turun kauppakorkeakoulusta. Viikon isäntänä toimi Raisio Yhtymä.

– Ruoka ei ole pelkkä polttoaine. Meillä tämä hanke on tärkeä mahdollisuus katsoa pidemmälle tulevaan kansainvälisemmin, toteaa Raisio Yhtymän new business manager Heli Töykkälä.

Hankkeen yritykset saivat intensiivisen viikon aikana paitsi konkreettisia tuote- ja konseptikehitysideoita myös mahdollisuuden yhteistyön kehittämiseen osana monialaista ekosysteemiä.

– Kansainvälistymisen tiekartta tehdään vahvemmin yhdessä. Tämä ekosysteemi on ainutlaatuinen tilaisuus hankkeemme kahdeksalle yritykselle olla kehittämässä ennakoivan ja kokonaisvaltaisen terveyden sekä yksilöllisen ravitsemuksen ratkaisuja hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, toteavat innovaatioviikon vetäjät Minna Storm ja Peter Zettinig.

Turun yliopiston, VTT:n ja yritysten yhteishanke jatkuu tulevan kahden vuoden ajan. Me, My Health and My Food-hankkeen ekosysteemiin kuuluvat Turun yliopiston ja VTT:n lisäksi yrityksiä teknologia-alalta (Polar Electro), datan hallinnasta ja viestinnästä (UPC Konsultointi, Kumppania) sekä elintarviketeollisuuden ja vähittäiskaupan alalta (Valio, Raisio, Verman, Seulo Palvelut).

Luotu 16.05.2022 | Muokattu 18.05.2022