My, My Health & My Food -hanke järjesti innovaatiotapahtuman Kempeleessä

22.06.2022

Vuoden alusta käynnistynyt Turun yliopiston sekä VTT yhteinen hanke, Me, My Health & My Food (MeHeFo), innovoi ja vahvistaa yksilöllisiä ruokaan ja syömiseen liittyviä terveyttä ja ennakoivaa hyvinvointia edistäviä ratkaisuja. Juhannuksen alusviikolla hankkeen yritystoimijat ja Turun yliopisto jatkoivat yritysten kärkiosaamisten kautta vahvistuvaa yhteistä innovointia Kempeleessä, Oulun lähialueella.

Me, My Health & My Food -hankkeessa on mukana yrityskumppaneina Valio, Polar, UPCode, Kauppahalli24/Seulo, HK Scan, Verman, Raisio Goup ja Kumppania. Me, My Health & My Food toimii Business Finlandin rahoitustuella sekä kunkin toimijan vahvalla, omalla panoksella.

Oulun alueelta hankkeessa on mukana Polar Elektro, joka toimi tämän viikon työskentelyn isäntänä. Tällä viikolla hankkeen yritykset kokoontuivat työstämään muun muassa fyysisen harjoittelun, yksilöllisemmän ravitsemuksen, tottumusten sekä ennakoivan hyvinvoinnin ja terveyden ratkaisuja.

– Vahvistamme ja vaalimme terveyttä, terveyden edistämistä ja ennakointia Polarin vahvalla osaamisella sekä eri tarpeisiin tarjoamillamme ratkaisuilla, kiteyttää Polar Elektron Reijo Kangas.

– Meillä kaikilla on potentiaalia terveyttä edistävän käyttäytymisen kehittämisessä, Kangas jatkaa.

Tilaisuuteen osallistuivat mm. Zsuzsanna Vincze (vas.) Uumajan yliopistosta, Kirsi Laitinen ja Minna Storm Turun yliopistosta, Heli Töykkälä Raisio Groupista, Anu Turpeinen Valiolta, Reijo Kangas Polarista ja Peter Zettinig Turun yliopiston kauppakorkeakoulusta.Tilaisuuteen osallistuivat mm. Zsuzsanna Vincze (vas.) Uumajan yliopistosta, Kirsi Laitinen ja Minna Storm Turun yliopistosta, Heli Töykkälä Raisio Groupista, Anu Turpeinen Valiolta, Reijo Kangas Polarista ja Peter Zettinig Turun yliopiston kauppakorkeakoulusta.

Hankkeen projektipäällikkö Minna Storm Turun yliopistosta tukee Kangasta todeten, että yllätyksettömyys ja ennakoitavuus tässä yhteydessä ovat tavoiteltavia vahvuuksia.

– Mitä itsestään selvempiä, yhteen soveltuvia ja skaalautuvia, ratkaisuita työstämme, sitä helpommin ne tulevat osaksi yksilön arkea ja sitä nopeammin nostamme ennakoivan terveyden vaikuttavuutta, Storm sanoo.

Valion Anu Turpeinen ja Raisio Groupin Heli Töykkälä näkevät yhteistyön kunkin omaa työkenttää rikastuttava asiana ja suhtautuvat sitoutuneesti toimialat ylittävään hanketyöhön.

– Hankkeen yrityksillä on innovaatioekosysteeminä ainutlaatuinen mahdollisuus määrätietoiseen yhteiskehittämiseen samalla kunkin omaa kasvua ja kansainvälistymistä vahvistaen. Olemme tämän viikon aikana lisäksi tavanneet hankkeen ulkopuolisia, oululaisia toimijoita, jotka ovat kiinnostuneita hankkeesta ja yhteistyöstä joko jonkin hankkeen yksittäisen yrityksen tai koko yritysryhmän kanssa, kertovat Peter Zettinig ja Minna Storm Turun yliopistosta.

Turun yliopiston, VTT:n ja yritysten yhteishanke jatkuu tulevan kahden vuoden ajan.

Me, My Health and My Food ekosysteemiin kuuluvat Turun yliopiston ja VTT:n lisäksi yrityksiä teknologia-alalta (Polar Electro), datan hallinnasta ja viestinnästä (UPC Konsultointi, Kumppania) sekä elintarviketeollisuuden ja vähittäiskaupan alalta (Valio, HK Scan, Raisio, Verman, Seulo Palvelut).

Luotu 22.06.2022 | Muokattu 23.06.2022