Elina Koski ja Antti Hämäläinen kasvatustieteiden tiedekunnan opiskelijalähettiläät

28.10.2020

Uudet opiskelijalähettiläät ovat aloittaneet kautensa Turun yliopiston esittelijöinä. Kasvatustieteiden tiedekunnan lähettiläinä toimivat Elina Koski ja Antti Hämäläinen.

Opiskelijalähettiläät kertovat ensi toukokuuhun asti sosiaalisen median kanavissa monipuolisesti opintoihin ja opiskelijaelämään liittyvistä asioista. Lisäksi lähettiläät esittäytyvät lukioissa ja erilaisissa tapahtumissa.

Suurelle yleisölle näkyvin osa lähettilästoimintaa on sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan: lähettiläät jakavat arkeaan Instagramiin, Facebookiin, YouTubeen ja blogiteksteihin. Viime kaudella lähettiläät käynnistivät myös podcast-lähetykset, ja tänä vuonna uutena avauksena nähdään sisältöjä TikTokissa. Lisäksi he osallistuvat tapahtumiin kuten marraskuussa ja maaliskuussa järjestettävien Hakijan päivien esittelyihin.

– Lähettilästoiminnan avulla saamme viestittyä koulutustarjonnastamme ja yliopisto-opiskelusta nuorille vertaistensa kasvoilla ja tyylillä, ja tällöin viesti saavuttaa paremmin kuulijansa. Ei ole sen parempaa yliopisto-opiskelusta kertojaa kuin opiskelijat itse, tiivistää opiskelijavalinnan ja hakijapalveluiden osastopäällikkö Mari Kähkönen.

Elina ja Antti esittäytyvät alla.

Elina Koski

Opiskelijalähettiläs Elina Koski, Kasvatustieteiden tiedekuntaKasvatustiede

Kuvaaja/Tekijä

Hanna Oksanen

Mä oon Elina Koski, 21-vuotias toisen vuoden opiskelija. Muutin reilu vuosi sitten tänne Turkuun ja oon alun perin kotoisin Helsingistä. Alotin opiskelut siis syksyllä 2019 ja mun pääaine on kasvatustiede.

Oon viihtynyt Turussa ja yliopistomaailmassa tosi hyvin, joten opiskelijalähettiläänä haluaisinkin kertoa kaikista huikeista mahdollisuuksista, mitä opiskeluaikoina voi täällä tehdä. Toisesta kaupungista muuttaneena ajattelin myös puhua uuteen kaupunkiin muuttamisesta ja sopeutumisesta.

Musta on tosi mielenkiintoista nähdä toisten alojen opiskelijoiden arkea ja saada inspistä omiin opiskeluihin. Siksi myös itse hain lähettilääksi ja toivon, että voin välittää Turun yliopiston, kasvatustieteen ja oman opiskeluarjen ilosanomaa kotikatsomoihin :)

Jos tulee kysyttävää tai haluaa lähettää muita terveisiä, mut saa parhaiten kiinni joko sähköpostista uekosk@utu.fi tai omasta Instagramista @elinaakoski.

Antti Hämäläinen

Opiskelijalähettiläs Antti Hämäläinen, Kasvatustieteiden tiedekunta, Kasvatustiede

Kuvaaja/Tekijä

Hanna Oksanen

Hei, olen Antti Hämäläinen. Aloitin luokanopettajan opintoni Turun yliopistossa syksyllä 2018. Minulla on nyt käynnissä kolmas opintovuosi, joka on tuonut mukanaan opintoihin kandidaatin tutkielman työstämisen sekä liikunnan ja englannin sivuaineopinnot. Tämän syksyn erityisjärjestelyt ovat tuoneet opintoihin ennalta arvaamattomia haasteita, mutta opinnot ovat silti edenneet sujuvasti järjestelmällisyyden ja opiskeluporukoiden hyvän yhteishengen ansiosta.

Opintojeni ohella minulla on kunnia toimia yhtenä tämän kauden opiskelijalähettiläistä. Lähdin opiskelijalähettilääksi, jotta voisin jakaa kokemuksiani ja näkemyksiäni yliopisto-opiskeluistani ja siihen liittyvistä oheistoiminnoista somessa ja lukiovierailuilla. Tiesin myös, että lähtemällä lähettilääksi pääsen mukaan mahtavaan porukkaan ideoimaan ja oppimaan uusia taitoja sekä jakamaan omia eväitäni muille. Olen innoissani opiskelijalähettiläskauden alkamisesta ja tulevista tehtävistä. Lähettiläskauteni aikana minua kuulee ja näkee Turun yliopiston Studycast -podcastissa ja Turun Yliopiston instagramissa @uniturku.

Jos juuri sinulla on jotain kysyttävää, vastailen ilomielin yhteydenottoihin joko sähköpostilla avhama@utu.fi tai instagramissa @ahamppy.

Luotu 28.10.2020 | Muokattu 28.10.2020