Lapset, nuoret ja oppiminen -kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.
Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.
Suomen Akatemian rahoittamia profilaatiohankkeita
INVEST-lippulaivahanke
INVEST on Turun yliopiston ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen yhteinen, Suomen Akatemian rahoittama tutkimuksen lippulaivahanke. Tavoitteenamme on luoda tasa-arvoisempi, ennakoivampi ja taloudellisesti ja sosiaalisesti kestävämpi hyvinvointivaltiomalli Suomelle.
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja
Johtoryhmä
Koordinaattori
Uusimpia julkaisujamme
Digital and traditional communication with kin: displacement or reinforcement? (2022)
Journal of Family Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Matrilateral bias of grandparental investment in grandchildren persists despite the grandchildren's adverse early life experiences (2022)
Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Not in a Class of One’s Own: Social Origin Differentials in Applying to Gender-(A)Typical Fields of Study across the Educational Hierarchy (2022)
European Sociological Review
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Structural equation modeling reveals decoupling of ecological and self-perceived outcomes in a garden box social-ecological system (2022)
Scientific Reports
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Linguistically responsive teaching: A requirement for Finnish primary school teachers (2022)
Linguistics and Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))