Lapset, nuoret ja oppiminen temaattinen kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.
Yhteisöt, yksilöt ja yksilöiden elämänkulut ovat kokonaisuuden keskiössä. Temaattisen kokonaisuuden parissa tehtävän tutkimuksen ja koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tukea lapsia ja nuoria vastuullisina toimijoina ja kestävän tulevaisuuden rakentajina.
Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.
Tule mukaan tapahtumiimme
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja
Johtoryhmä
Koordinaattori
Uusimpia julkaisujamme
Finland’s Famous Education System : Unvarnished Insights into Finnish Schooling (2023)
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))Digitalisaation vaikutus oppimistilanteisiin, oppimiseen ja oppimistuloksiin yläkouluissa : Kansallisen tutkimushankkeen ensituloksia suosituksineen (2023)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Tailoring interventions to suit self-reported format preference does not decrease vaccine hesitancy (2023)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Koulushoppailu ja episteeminen oikeudenmukaisuus (2023)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))