Lapset, nuoret ja oppiminen temaattinen kokonaisuus rakentuu vahvaan koulutuksen ja oppimisen tutkimukseen sekä lapsiin ja nuoriin liittyvään tutkimukseen.
Yhteisöt, yksilöt ja yksilöiden elämänkulut ovat kokonaisuuden keskiössä. Temaattisen kokonaisuuden parissa tehtävän tutkimuksen ja koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tukea lapsia ja nuoria vastuullisina toimijoina ja kestävän tulevaisuuden rakentajina.
Esimerkkejä kokonaisuuden tutkimusalueista ja -kohteista ovat uudistuva ja hyvinvoiva peruskoulu, digitaaliset oppimisympäristöt, koulukiusaamisen torjuminen, lasten ja nuorten fyysinen ja henkinen terveys sekä ongelmien ennaltaehkäisy.
Tule mukaan tapahtumiimme
Puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja
Johtoryhmä
Koordinaattori
Uusimpia julkaisujamme
Negotiated, Given and Self-Made Paths: Immigrant Origin Girls and Post-compulsory Educational Transition in Finland (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Development and Validation of the Adolescent Defending Behaviors Questionnaire Among Chinese Early Adolescents (2023)
Assessment
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Interventions That Failed: Factors Associated with the Continuation of Bullying After a Targeted Intervention (2023)
International journal of bullying prevention
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))