Tiedelinjalla keskusteltiin monimuotoisesta puutarhasta – katso tallenne

14.05.2020

Tiedelinja on Turun yliopiston yleisölle avoin tiedewebinaari. Tämän viikon lähetyksessä aiheena oli puutarha ja sen monimuotoisuus.

Kesän korvilla moni viettää paljon aikaa puutarhassaan. Miten luoda puutarha, joka on mahdollisimman monimuotoinen niin kasvistoltaan kuin hyönteisiltään? Mitä hyötyä siitä on?

Turun yliopiston Tiedelinjalla aihetta avasivat kasvitieteellisen puutarhan puutarhuri Simo Laine, ekologian tutkijatohtori Jussi Lampinen sekä eläinmuseon museomestari Anssi Teräs. Keskustelussa uppouduttiin muun muassa niittykasveihin ja puutarhan rehevöitymiseen, erilaisiin hyöty- ja haittakasveihin sekä puutarhan ilmatilaa kaunistaviin perhosiin ja muihin hyönteisiin.

Katso tallenne uutisen alta tai Echo-palvelusta.

Seuraava Tiedelinja lähetetään keskiviikkona 20.5. klo 18. Lähetyksen aiheena on internetin meemit. Aiheesta keskustelevat folkloristiikan professori Anne Heimo, suomenkielisiä internetmeemejä kognitiivisen kielitieteen näkökulmasta väitöskirjaansa varten tutkiva Kukka-Maaria Wessman ja visuaaliseen kulttuuriin perehtynyt yliopistontutkija Petri Saarikoski.

Luotu 14.05.2020 | Muokattu 14.05.2020