Terveydenhuolto- ja sosiaalialalle sopivia avoimia yliopisto-opintoja syksyllä 2023

02.10.2023

Turun yliopisto avoimen yliopiston opinnoilla voit hankkia tieteelliseen tutkimukseen perustuvaa tietoa ja uusia näkökulmia ammatillisen osaamisen kehittämiseen.

Voit valita eri tieteenalojen avoimien yliopisto-opintojen tarjonnasta opintojaksoja, jotka sopivat omiin tarpeisiin. Voit hankkia uutta ammatillista osaamista ja täydentää tietämystäsi. Opintoihin voi osallistua pohjakoulutuksesta riippumatta.

Useimmat opintojaksot järjestetään joustavasti kokonaan verkossa ja niitä voi opiskella itsenäisesti oman aikataulun mukaan, osa opinnoista toteutetaan lähiopetuksena Turun yliopistossa.

Tarkista toteutustavat, aikataulut ja mahdolliset esitietosuositukset/ -vaatimukset ym. opintojen esittelysivuilta. Ilmoittautuminen opintoihin on käynnissä, opintomaksut 15 euroa/op (opintopiste).

Poimintoja loppuvuoden 2023 opintotarjonnasta:

Lääke- ja terveystieteellisiä, tekniikan ja luonnontieteiden opintoja

• Potilasturvallisuuden opinnot: Potilasturvallisuuden jatkuva parantaminen 1 op, verkko-opinnot 23.10.2023 - 1.2.2024. Ilmoittautuminen päättyy 16.10., kiintiö 20 opiskelijaa.
  • Ulkomaalainen terveydenhuollossa 1 op, verkko-opinnot 16.10. - 30.11.2023. Ilmoittautuminen päättyy 9.10.
  • Hoitotiede: Terveydenhuollon hallinto ja johtajuus -opintojaksoja, itsenäisesti koko lukuvuoden ajan suoritettavissa olevat kirjatentit (Exam-tenttipalvelussa).
  • Tekoälyakatemia: Tekoäly terveystiedon tukena 1 op, verkko-opinnot 25.10. - 29.11.2023. Ilmoittautuminen päättyy 18.10.
  • Tekoälyakatemia: Tekoäly lääkekehityksessä, lääketieteellisessä diagnostiikassa ja kuvantamisessa 2 op, verkko-opinnot 26.10. - 14.12.2023. Ilmoittautuminen päättyy 19.10. Esitietovaatimuksena: Tekoälyn perusteet -kurssi tai vastaavat tiedot.
  • Biotekniikka: Bioteknisten järjestelmien perusteet 2 op, lähiopetus 23.10. - 1.12.2023. Ilmoittautuminen päättyy 13.10. Ks. esitietovaatimukset.
  • Tutustu myös fysiikan ja kemian opintoihin!

Monitieteisen sosiaali-, terveys- ja sivistysalan opintokokonaisuuden opintoja

• Humanistisia näkökulmia terveyteen ja hyvinvointiin 3 op, verkko-opinnot 26.10. - 14.12.2023. Ilmoittautuminen päättyy 19.10.
  • Digitalisaation mahdollisuudet asiakkaan palvelupolulla – Case sosiaalityö 2 op (MOOC) - UUTTA
  • Avustavat eläimet osana sosiaali- ja terveydenhuoltoa - Ihmisen ja eläimen yhteistyö 2 op (MOOC) - UUTTA
  • Osaaminen perhekeskuksissa 1 op (MOOC) - UUTTA
  • Nuoret hoivaajat 1: Perheenjäsenen vakava sairaus, vamma tai päihteiden käyttö lapsuuden kokemuksena 2 op
  • Surevan kohtaaminen - Näkökulmia menetyksiin ja suruun 3 op
  • Kulttuurihyvinvoinnin perusteet 3 op (MOOC)

Lisäksi monia muita itsenäisesti suoritettavia verkko-opintoja. Tutustu!

> Sote-akatemian opinnot avoimessa yliopistossa

Sosiaalityön, psykologian ja muiden alojen opintoja

• Sosiaalityö: Lastensuojelun perusteet: mitä minun tulee tietää monitoimijaisesta lastensuojelusta? (MOOC) 3 op, Monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen perusteet (MOOC) 3 op, Systeeminen työote lasten, nuorten ja perheiden kanssa 2 op, itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot
  • Psykologia: Kognitiivisen ja neuropsykologian perusteet 5 op 23.10.2023 - 31.07.2024, Sosiaalipsykologia I 5 op, Työ- ja organisaatiopsykologia 5 op ym. Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot. Ilmoittautuminen päättyy 30.11.
  • Monikulttuurisuus: Rasismi, rajat ja sukupuoli 5 op, verkko-opinnot 31.10. - 12.12.2023. Ilmoittautuminen päättyy 23.10.
  • Sukupuolentutkimuksen perusteet 5 op, HILMA-verkoston itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot.
  • Oikeustiede: Sosiaalioikeus 4 op itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot (ON-tutkinnnon aineopintojen Muut opinnot -jaksoja).
Luotu 02.10.2023 | Muokattu 02.10.2023